جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۳۸:۳۴

کاهش چهار متری تراز آب دریای خزر

باشگاه خبری فراساحل: مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت: از سال 74 روند کاهش تراز آب دریای خزر آغاز شده که طی این مدت تراز آب این دریا به میزان 4.1 متر کاهش داشته است. مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت: گزارش‌ها و آمار نشان از خشکسالی در حوضه آبریز خزر دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، داریوش یوسفی در چهارمین جلسه کاسپکام کمیته منطقه‌ای هواشناسی - آب‎شناسی و مراقبت‌های محیطی دریای خزر به ارائه عملکرد مطالعات و تحقیقات دریای خزر در خصوص نوسانات تراز دریای خزر پرداخت و گفت: روند افزایشی تراز آب دریای خزر از سال 1356 آغاز و تا سال 1374 تا حدود 5.2 متر افزایش یافت.


وی با بیان اینکه از سال 74 روند کاهش تراز آب آغاز و طی این مدت تراز آب دریا به میزان 4.1 متر کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: مقایسه تغییرات تراز آب در طی سال‎های اخیر نشان‎دهنده روند سریع کاهشی تراز آب در دو سال گذشته است.


مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر افزود: افزایش شیب تند کاهشی که با آمار تراز ارائه شده توسط سایر ایستگاه‎های ترازسنجی حاشیه خزر نیز همخوانی دارد، تحت تاثیر ادامه خشکسالی در حوضه آبریز خزر و کاهش بارش و در نتیجه کاهش آبدهی رودخانه‎ها و از جمله ولگا و نیز افزایش تبخیر ناشی از گرمای غیر متعارف است و همچنین میانگین تراز آب در شش ماهه اول سال آبی 95-1394 برابر 27/15- متر است که نسبت دوره مشابه سال قبل 25 سانتیمتر کاهش داشته است. یوسفی خاطرنشان کرد: با توجه به مقایسه تغییرات دوره های گذشته از نیمه اول سال آبی 89-88 تا این دوره، بیشترین میزان تغییرات رخ داده است.



  کد خبر : 2089
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :